Zasadź ziarno !

Nie wiem dlaczego, ale super zdrowe roślinki dostępne na wyciągnięcie ręki są tak mało popularne. Kiełki, o których mowa, dostępne są w każdym markecie. Najbardziej popularne są kiełki słonecznika, rzodkiewki, lucerny i brokuła. Ale dostępna jest jeszcze masa innych nasion odpowiednich do kiełkowania – czarna fasola, soja, proso, jęczmień.

Kiełki to rośliny we wczesnej fazie wzrostu. W procesie kiełkowania z nasiona uwalniają się łatwo przyswajalne składniki odżywcze (białka, tłuszcze, witaminy). Jest to tani i łatwo dostępny superfood.

Dlaczego warto spożywać kiełki :

zawierają mnóstwo witamin i minerałów, między innymi witaminy z grupy B, witaminę C, D, E, PP, żelazo, wapń, magnez, potas, krzem, cynk, selen, kwas foliowy

ułatwiają trawienie dzięki obecności enzymów i błonnika

zawierają antyoksydanty takie jak witaminy C, A, E, które chronią komórki przed wolnymi rodnikami zapobiegając przedwczesnemu starzeniu się

zawierają kwasy omega-3, które obniżają stężenie „złego” cholesterolu LDL, mają działanie przeciwzapalne i zmniejszają apetyt

korzystnie wpływają na wygląd i kondycję włosów dzięki zawartości cynku, który reguluje pracę gruczołów łojowych i odpowiada za odpowiedni odżywienie cebulki włosa

Kiełki gotowe do spożycia możesz kupić w każdym markecie, ale możesz też zaadaptować swój parapet w kuchni i zasadzić je w domu. Jest taniej, masz większy wybór nasion do sadzenia niż gotowych kiełków i wiesz w jakich warunkach kiełki wyrastały. Same plusy.

Żeby zasadzić kiełki potrzebne Ci będą:

– nasiona

– tacka lub talerz

– gaza lub wata

– woda

Tackę wykładamy gazą i zwilżamy obficie wodą, a następnie wysypujemy nasiona. Nasiona muszą być cały czas zwilżone wodą, dlatego  należy codziennie sprawdzać czy ilość wody jest odpowiednia. Czas kiełkowania w zależności od rodzaju nasiona to około 5 do 7 dni.

 

1 thought on “Zasadź ziarno !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *